آسان بیاموز !

از صفر تا صد آفیس ، ویندوز ، فتوشاپ و بورس را با ما در کمترین زمان بیاموزید !

دو مدل شماره گذاری صفحات در word ( شماره گذاری با استفاده از حروف )

شماره گذاری صفحات یکی از کارهایی است که برای در هر مقاله ای صورت بگیرد !

اما این کار چند قلق کوچک دارد مثلا :

- چگونه دو مدل شماره گذاری در فایل خود داشته باشیم ؟

- چگونه شروع شماره گذاری در فایل خود را تغییر دهیم ؟

و ...

در این مقاله سعی شده به این موضوعات کاملا پاسخ داده شود !

1 )  ابتدا صفحات خود را شماره گذاری می کنیم !

 

 

2) حال روی صفحه ای که می خواهید صفحه بعدی آن دارای ویژگی های متفاوت باشد کلیک کنید و به سربرگ Layout رفته و در قسمت Breaks با انتخاب گزینه Next Page را یک سکشن جدید بسازید . ( به عنوان مثال من می خواهم شماره صفحات اول و دوم را با حروف انگلیسی انجام دهم پس روی صفحه دوم کلیک می کنم و بعد از انتخاب گزینه Next Page (به معنای صفحه بعد) صفحه بعد خودم که صفحه سوم می باشد را صفحه شروع Section دوم خودم میکنم ! )

 

 

3) حال قسمت Header & footer خود را باز می کنیم !

 

 

4) همانطور که میبینید Section1 و Section2 ساخته شده اند ! ( در صورتی که این اتفاق نیفتاده مرحله 2 را دوباره تکرار کنید . ) حال بعد از کلیک روی شماره صفحه ای Section1 به قسمت page number رفته و بر روی format page number کلیک می کنیم .

 

 

5) در پنجره بازشده در قسمت number format نوع شماره صفحات دلخواه خود را انتخاب می کنیم . ( مثلا من حروف انگلیسی بزرگ را انتخاب می کنم !

 

 

6) حال برای اینکه شماره صفحه سوم را به 1 تغییر بدهیم کافیست مانند قبل روی یک شماره صفحه در section2 کلیک کنیم و باز پنجره page number format را باز کنیم در پنجره باز شده مانند نمونه گزینه start at را انتخاب کرده و سپس عدد 1 را وارد می کنیم !

 

 

7) واما نتیجه کار ...

 

 

 

منتظر نظرات سازنده شما هستیم !

ممنون از نگاه های قشنگتون !

اگه خوشتون اومده ما رو در هر کدام از شبکه های اجتماعی که مایلید دنبال کنید :

 

۰ ۰
پسرک تنها
۱۸ آذر ۱۵:۵۹

خیلی ممنون

پاسخ :

خواهش میکنم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
نویسندگان
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان