آسان بیاموز !

از صفر تا صد آفیس ، ویندوز ، فتوشاپ و بورس را با ما در کمترین زمان بیاموزید !

واتیکان کوچکترین کشور دنیا

یک راهنمای مجازی برای شهر واتیکان ، یک دولت-شهر مستقل محصور در خشکی واقع در شهر رم در ایتالیا. ایالت واتیکان مقر کلیسای کاتولیک روم است. این کوچکترین "کشور" مستقل جهان با جمعیتی در حدود 800 نفر و مساحت 440000 متر مربع (0.17 مایل مربع) است. ( برای اینکه بهتر متوجه کوچکی این کشور بشوید فقط همین قدر که بگم مساحت حرم مطهر رضوی 598657 متر مربع است یعنی حرم مطهر رضوی 158657 مترمربع بزرگتر از کشور واتیکان است !frown)

 

ایالت واتیکان در 11 فوریه 1929 در پی امضای پیمان های لاتران بین مقدس مقدس و ایتالیا تاسیس شد. در شهر واتیکان کاخ رسولان ، محل اقامت پاپ واقع شده است.

 

ایالت واتیکان قلمرو مقدس مقدس (Sancta Sedes) ، مقر صلاحیت اسقفی و دولت مرکزی کلیسای کاتولیک است.

 

گرچه شهر واتیکان ارتباط تنگاتنگی با بارگاه مقدس دارد ، اما از قدس متمایز است. بنای مقدس ، و نه واتیکان ، روابط دیپلماتیک خود را با سایر کشورهای حاکم برقرار می کند و سفارتخانه های خارجی نیز در این کشور معتبر شناخته شده اند و این مقدس است که معاهدات و توافق نامه های حاکم بر روابط بین پاپی و سایر نهادها را تنظیم می کند.

 

بریم سراغ اینکه واتیکان از کجا شکل گرفت و چرا اینقد کوچولو هستش :


دولت واتیکان ، مستقل ، بازمانده ایالت های پاپ است که در سال 1859 حدود 17000 مایل مربع (حدود 44000 کیلومتر مربع) را تشکیل می داد ، این تقریباً به اندازه دانمارک است.

پاپ ها در نقش سکولار خود بیش از هزار سال بر بیشتر شبه جزیره ایتالیا حکومت می کردند تا اواسط قرن نوزدهم ، زمانی که بسیاری از کشورهای پاپ توسط پادشاهی تازه اتحاد ایتالیا تصرف شد.

در سال 1870 ، با ضمیمه شدن خود رم ، دارایی های پاپ بیشتر محدود شد. اختلافات بین یک سری پاپ های "زندانی" و ایتالیا در سال 1929 توسط سه پیمان لاتران حل و فصل شد ، که دولت مستقل شهر واتیکان را تأسیس کرد و کاتولیک رومی را در ایتالیا از وضعیت ویژه ای برخوردار کرد.

در سال 1984 ، توافق نامه ای بین الحرام مقدس و ایتالیا برخی از مفاد عهدنامه قبلی را اصلاح کرد ، از جمله برتری کاتولیک روم به عنوان آیین دولت ایتالیا.

حدود 1 میلیارد نفر در سراسر جهان اعتقاد به دین کاتولیک دارند.

در 19 آوریل 2005 کاردینال آلمانی ژوزف راتزینگر انتخاب شد ، نام پاپی وی هنوز پاپ بندیکت شانزدهم است ، وی در 28 فوریه 2013 استعفا داد. جانشین وی پاپ فرانسیس است ، متولد خورخه ماریو برگولیو ، اولین پاپ یسوعی در 13 مارس 2013 انتخاب شد.

 

خب اما سیاست این کشور کوچولو اصلا کوچولو نیست چون که :


ایالت واتیکان به عنوان یک سلطنت انتخابی مطلق تئوکراتیک اداره می شود. رئیس دولت پاپ است. پاپ (همچنین اسقف رم) توسط کالج کاردینال ها طی یک کنوانسیون پاپ انتخاب می شود. بنده بندگان خداindecision (پاپ) معمولاً برای تمام عمرsurprise انتخاب می شود.(آره دقیقا همونی که تو ذهنتونه ! پاپ مانند شاه هستش فقط اسمش بنده بندگان خداست wink ) رئیس دولت وزیر خارجه کاردینال است ، او توسط پاپ منصوب می شود. رئیس دولت شهر واتیکان رئیس فرمانداری شهرستان واتیکان است ، وی توسط پاپ برای یک دوره پنج ساله منصوب می شود.

 

خب اگه به پاپ و واتیکان علاقه مند شدید سایت های زیر میتونند به شما پاسخ بدهند :

 

بنای مقدس - واتیکان

(سایت رسمی مقدس ، اطلاعات موجود به انگلیسی ، ایتالیایی ، آلمانی ، اسپانیایی ، فرانسوی و پرتغالی.)

 

ایالت واتیکان - پورتال سازمانی

(ایالت شهر واتیکان.)

 

پدر مقدس - Franciscus

(خورخه ماریو برگولیو )

 

دبیرخانه امور خارجه

(دبیرخانه دولت مقدس مقدس)

 

کوریای رومی
(اطلاعات مربوط به Curia Roman با موسسات آن)

 

مروری کلی بر مقدسات و ایالت شهر واتیکان
(در این صفحه اطلاعات کلی در مورد بارگاه مقدس و ایالت شهر واتیکان ارائه شده است)

 

جماعت روحانیون - مقدس مقدس
(دفتر روحانیت ، دفتر کاتکتیک و دفتر سوم)

 

مأموریت ناظر دائمی آستان مقدس در سازمان ملل
(سایت رسمی مأموریت ناظر دائمی آستان مقدس در سازمان ملل)

 

اسقفی رم
(وب سایت رسمی اسقفهای رم ، اسقفهای کلیسای کاتولیک در رم ، ایتالیا. اسقف آن پاپ ، جانشین سنت پیتر و "پاپ پیشوای کلیسای جهانی" ، رهبر منتخب کلیسای کاتولیک است. این اسقف در قرن 1 تأسیس شد ، اسقف فعلی آن از مارس 2013 پاپ فرانسیس است.)

 

منتظر نظرات سازنده شما هستیم !

ممنون از نگاه های قشنگتون !

اگه خوشتون اومده ما رو در هر کدام از شبکه های اجتماعی که مایلید دنبال کنید :

 

۰ ۰
ناشناس
۲۲ آذر ۱۶:۲۹

با اون قسمت بنده بندگان خدا خیلی حال کردم (-:

پاسخ :

جمله زبانم قاصره دقیقا مال همین جاست !
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
نویسندگان
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان